Maksud Hadis

Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW telah bersabda "Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpanlah dinar dan dirham (untuk digunakan). Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal.

Monday, June 20, 2011

Dapatkan Kemudahan Tunai Sehingga 70% Dari Nilai Emas Anda Melalui Public Special Service (PSP)

Alhamdulillah,

Di sini saya ingin berkongsi kepada para Dealer2 rangkaian, bakal Dealer dan juga para pengunjung mengenai satu lagi perkhidmatan istimewa khusus untuk Dealer2 Public Gold sahaja. Public Special Service atau PSP ini memberikan perkhidmatan simpanan untuk emas anda dan dalam masa yang sama pihak Public Gold akan membayar kepada anda sehingga 70% dari nilai emas yang anda simpan.

Ianya seperti sistem pajakan, namun jangan salah anggap kerana di surat perjanjian simpanan tersebut langsung tiada di sebut perkataan Pajak Gadai atau pun Ar-Rahnu. Tunai 70% yang dibayar oleh PG adalah sebagai satu jaminan keselamatan ke atas emas yang disimpan.

Upah simpannya masih rendah, iaitu 1% dari nilai emas tersebut ketika simpanan dibuat, dan setiap 6 bulan penyimpan perlu mengeluarkannya dahulu sebelum menyimpannya semula dengan surat perjanjian yang baru.

Ini adalah satu advantage kepada Dealer2 PG yang tiada ditawarkan oleh mana2 syarikat yang lain. Kemudahan ini jelas menunjukkan kekuatan kewangan dan kestabilan syarikat Public Gold. Semoga kemudahan ini dapat dimanfaatkan oleh semua Dealer2 untuk memajukan perniagaan dan pelaburan bersama Public Gold!

Sumber : PelaburJutawan..

No comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More